Ayakkabı deyince aklımıza hemen kadınlar açısından moda dünyasında önemli tasarımcıların elinden çıkan ayakkabı modelleri geliyor. Haklı bir sonuç olsa gerek bu. Erkekler için üretilen ayakkabıların çoğu standart tasarımlarda piyasaya sürülüyor ve hem renk hem de model seçeneği bakımından oldukça kısıtlı erkekler açısından bu sektör.

Oysa kadınlar için durum çok farklı; zaten bir kadınsanız bu yazıyı irdelemeye gerek bile duymazsınız. Kadınlar için olabildiğince farklı detaylarda, renk açısından yine oldukça zengin, topuklu modellerinden topuksuz modellerine, platform tabanından daha yüzlerce seçeneğine kadar hepsi sadece kadınlar dünyasında yer edinmiş durumda.
Peki neden erkeklerde bu kadar az seçenek bulunurken kadınlarda bu kadar az detaya yer veriliyor diye bir soru sormak gerekli sayılabilir. Bence bu durum bütünüyle kapitalizmin önümüze sunduğu bir seçenek. Erkekler alışveriş konusunda kadınlara oranla çok çok eksik kalmış durumda, oysa kadınlar tam tersi. Bütünüyle kapitalizmin kucağına düşen, elinden geldiğince makyaj malzemesi, ayakkabı, aksesuar, elbiseler ve giyim sektöründe daha onlarca ürün tamamen kadınları para harcamaya yönelten tuzaklarla dolu. Bir de şu bebeksi huylarımız var biz kadınların, hani renklere ve detaylara olan ilgimiz. İşte bugün bir çok ünlü isim, marka, firma her neyse işte tüm bu sermaye sahipleri kadınların bu özelliğini çok iyi kullanıyor ve onlar için her türlü seçeneği küçük para tuzaklarına çevirebiliyor.
Farklı bir açıdan bakmak istedim ama sanırım biraz da saçmaladım, hayır hayır; gerçekleri konuşmak saçmalamak olmasa gerek.